Prawo odstąpienia od umowy
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość (np. poprzez sklep internetowy) w terminie
14 dni kalendarzowych bez podawania przyczyny.
Termin ten liczony jest od dnia:
- otrzymania towaru przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik,
- w przypadku zamówienia obejmującego wiele rzeczy dostarczanych osobno – od dnia otrzymania ostatniej rzeczy,
- w przypadku umowy o świadczenie usług – od dnia zawarcia umowy.
Jak odstąpić od umowy
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy w ustawowym terminie złożyć jednoznaczne oświadczenie (np. listownie lub e-mailem).
Dane do kontaktu i zwrotów:
Alterna Sp. z o.o.ul. Grajów 316
32-020 Wieliczka
E-mail: info@alternatywny.biz
W celu prawidłowej identyfikacji zamówienia prosimy, aby w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy podać:
- imię i nazwisko,
- adres e-mail użyty przy składaniu zamówienia,
- numer zamówienia (lub numer paragonu otrzymanego e-mailem),
- adres do korespondencji.
Skutki odstąpienia
- W przypadku odstąpienia od umowy zwracamy wszystkie otrzymane od konsumenta płatności, w tym koszty dostawy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez nas.
- Zwrot płatności nastąpi po otrzymaniu i sprawdzeniu zwróconego towaru.
- Zastrzegamy sobie prawo do odmowy zwrotu płatności lub jej odpowiedniego pomniejszenia, jeżeli zwrócony towar nosi ślady użytkowania, jest uszkodzony, niekompletny lub – w przypadku suplementów diety – gdy opakowanie zostało otwarte.
- Zwrot zostanie dokonany przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie – w każdym przypadku konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Zwrot towaru
- Konsument powinien odesłać lub przekazać nam rzecz niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował nas o odstąpieniu od umowy.
- Termin jest zachowany, jeżeli konsument odeśle rzecz przed upływem 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszty przesyłki).
Nieodebrane przesyłki
W przypadku nieodebrania przesyłki przez Konsumenta i jej zwrotu do nadawcy (Alterna Sp. z o.o.), Konsument może żądać zwrotu uiszczonej ceny zakupu.
W takim przypadku Sprzedawca potrąci obowiązkowo koszty zwrotnej dostawy w wysokości równej kwocie opłaty za wysyłkę, którą Konsument uiścił przy składaniu zamówienia.
Konsument może również wyrazić chęć ponownego wysłania zamówionego towaru. W takiej sytuacji przesyłka zostanie nadana ponownie w formie pobrania,
a kwota pobierana przy odbiorze będzie równa sumie:
- kosztu zwrotu nieodebranej przesyłki (równego cenie wysyłki opłaconej przy pierwotnym zamówieniu) oraz
- kosztu ponownego nadania przesyłki kurierem do miejsca doręczenia wraz z opłatą za usługę pobrania – zgodnie z aktualnym cennikiem dostawy obowiązującym w Sklepie w dniu ponownego nadania.
Odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
W szczególności:
- w przypadku książek – nie przyjmujemy zwrotu egzemplarzy uszkodzonych, zabrudzonych, z widocznymi śladami użytkowania (np. zagięcia, notatki, wyrwane strony),
- w przypadku suplementów diety – zwrot możliwy jest wyłącznie wtedy, gdy produkt znajduje się w oryginalnym, nieotwieranym opakowaniu,
- w przypadku usług (np. konsultacji) – jeśli zostały w pełni zrealizowane za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu odstąpienia, zwrot nie przysługuje.